Plisé a vrapovanie


Valím sa na stretnutie troch šesťdesiatničiek (plus-mínus). Ideme na kávičku len tak si pokecať, porozprávať sa najmä o výhodách nášho zrelého veku. Hádam, aby sme sa navzájom povzbudili. Na kecy o chorobách je ešte časuuuu!




Quadrio


Zraz sme si dali v Quadriu, je to dobrá dopravná križovatka (vrátane stanice metra) a tu sme aj rovno zaliezli do kaviarne.

Multifunkčné obchodné centrum Quadrio bolo postavené len nedávno, slávnostné otvorenie sa konalo v októbri 2014. Pražania ho ešte stále celkom neprijali, v ankete pod názvom Skleněné peklo obsadilo nepekné tretie miesto. 

Či je toto označenie oprávnené a či nie, ja posudzovať nebudem. Na budovu som si zvykla, často tu čakávam na električku a vždy rada nakuknem dnu. Pozrite si krátke video, kde je to ozrejmené lepšie: Quadrio Národní


Názov dostala budova podľa svojho pôdorysu, ktorý pripomína štvorlístok. Štyri obrovské hmoty so sklenenými fasádami, rozčlenenými horizontálnymi lamelami, spája piata, najvyššia. Jej fasáda je prelamovaná, tvorená lomenými plochami v tvare trojuholníkov a lichobežníkov. Zrkadlí celé svoje okolie a obrazy sa menia v závislosti na svetelných podmienkach.

Sklo je mimoriadne číre (aby sa vylúčil nazelenalý nádych), tepelne i akusticky izolačné a v Českej republike bolo použité po prvýkrát.

Tiež vám tie fasády pripomínajú plisé a vrapovanie?


Takto vyzerá Quadrio z opačnej strany. Verejný priestor s kaviarňami zdobí socha Davida Černého.
Budova celkom vľavo je rezidenčným domom s bytmi za astronomické ceny. Je súčasťou komplexu, stojí však samostatne. Vraj takmer všetky byty kúpili ešte pred kolaudáciou Česi a Slováci. Nemáme sa zle :D

Autor stavby a foto:

Veľmi som chcela nafotiť interiéry. Haló - je to zakázané! Nechápem, prečo? Ide o verejný priestor a fotografií je už na internete i tak kopec. Kancelárske priestory ukrývajú fúru umeleckých diel, škoda.

Súčasťou dvorany Quadrio Office je i recepčný pult, ktorý navrhli dizajnéri Peter Olah a Lars Kemper a vyrobila spoločnosť Lasvit. Zložený je zo siedmich unikátnych sklenených panelov s klinovitým ručným brúsom. Vyrobené sú z najčírejšieho dostupného plochého skla a sú nasvietené LED páskami, ktoré sú naprogramované na menenie farieb.

Pod zámienkou fotenia outfitu na ulici sa predsa len podarí "nakuknúť" dovnútra. Pult momentálne svieti na modro. Vpravo hore je tá parádačika, ktorú som chcela uloviť predovšetkým.

Zdroj: http://prazsky.denik.cz/podnikani/deset-tisic-kouli-pro-sousosi-v-quadriu-vyfoukali-sklari-na-novoborsku-20141106.html

Naberiem odvahu, vlietnem dnu, cvak - a už ma vyhadzujú.

Dvoranu zdobí sklenené súsošie od Maxima Velčovského "Dobří duchové", ktoré odkazuje na pôvodné stredoveké domy, ktoré tu kedysi stáli - U černého koně, U bílého lva a U bílé boty.

Jednotlivé sklenené plastiky (kôň, lev, topánka) boli vyrobené z drôtenej konštrukcie a sú osádzané čiernymi alebo opálovými guľami z ručne fúkaného hutného skla. Na čierneho koňa, dlhého viac ako tri metre, použili novoborskí sklári viac ako šesťtisíc čiernych gúľ rôzneho priemeru.


Musím podotknúť, že majiteľ Quadria, jeden z najznámejších českých miliardárov, pôvodne do umenia investovať vôbec nechcel. Napokon však usúdil, že by mohlo ísť o dobrý marketingový ťah. Za sochu "Hlava Franze Kafky" od Davida Černého, ktorá stojí vonku, zaplatil 30 miliónov českých korún. Zdá sa, že sa vyplatilo, láka davy turistov.

Zdroj: http://prazsky.denik.cz/podnikani/deset-tisic-kouli-pro-sousosi-v-quadriu-vyfoukali-sklari-na-novoborsku-20141106.html

Zdroj: http://prazsky.denik.cz/podnikani/deset-tisic-kouli-pro-sousosi-v-quadriu-vyfoukali-sklari-na-novoborsku-20141106.html

Z opačnej strany - z vnútra obchodného centra - sa snažím čierneho koňa odfotiť znovu, chcem však zachytiť aj skvelé eskalátory, ktorým môžete nahliadnuť do útrob. Kým si počkám na záber bez ľudí, už ma vyvádza ochranka :D

Eskalátory samotné pôsobia ako obrovská plastika, škoda len, že sa už postupne lepia reklamami. Quadrio, najdrahší realitný projekt v Čechách (3,3 miliardy), neprilákal nijaké luxusné značky. Nájdete tu kaviarne a reštaurácie i všehochuť obchodov a služieb. Z tých najznámejších je to napr. Billa, Tchibo, Tescoma, Yves Rocher, Promod, Dermacol, dm drogéria... Priamym prepojením s vedľajším obchodným domom My (bývalý Máj) tak vznikol obrovský obchodný dom v duchu niekdajších Priorov.


Outfit


No jasné, že sa neovládnem a vymýšľam oblečenie ku novučičkej kabelke. Ona je nielen pruhovaná, ale aj plisovaná, vytiahnem ku nej môj luterák najmilovanejší.


Tričko patrí ku storočným ležiakom. Nenosené, lebo hrubší lurexový úplet. Nevyhodené, lebo Diesel. Je chladnejšie a blýska sa na metalické časy, tričko opäť zavíta medzi ľudí. Vpredu má vyšitého koníka, tak už ladím aj s Velčovským :D


O čom sa také zrelé šesťdesiatročné dievčence dokážu baviť pri káve? O kadečom a móda to nebola. Najviac sme sa nasmiali na zistení, že po toľkých deťoch a toľkých rokoch v rodinnej službe sme zatúžili po tom istom: mať konečne svoju dievčenskú izbičku, svoju oázu pokoja svätého. A všetky tri ju už aj máme! Tiež vás chytajú takéto záchvaty?


Za fotografie ďakujem Evičke... a neznámej turistke, ktorá nám urobila spoločnú.

Outfit:
Vesta: Zara
Tričko: Diesel
Nohavice: Dorothy Perkins
Topánky: Zara
Kabelka: Zara
Náušnice: Mango
Prsteň: dizajnérsky z Dublinu




Baba Slováková

10 komentárov:

  1. Ten koník je senzační, při pohledu na něj jsem dostala chuť na borůvky (čučoriedky)! A socha je to velká, tak to má být :-). Skořicová a černá jsou dohromady moc elegantní, máte štěstí, že vám ta barva tak sluší, na mně se snese tak leda na sukni nebo na kalhotách. A boty si také umíte vybírat, jsou zajímavé a celý outfit skvěle doplňují.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne! Mám radšej krémovo-čiernu kombináciu, ale dobre viem, ako zažiari táto :D Boty som kúpila v r. 2014 v Dubline, tu sa vtedy také v Zare nepredávali. Je zaujímavé, ako má jeden reťazec rôzne veci v rôznych štátoch.

      Odstrániť
  2. Opět jedno krásné místo a krásný outfit!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Jak už jsem psala, občas nosím sukně nebo kalhoty i v barvách, které nejsou "moje". Dneska mám taky kombinaci s černou a sice hořčicovou sukni, černobílou halenku a černý "a la chanel" kabátek. Je to trochu divočina, ale proč ne?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Prečo divočina? Keď som si to tak predstavila, musí to byť paráda!

      Odstrániť
  4. Outfity v okrovej farbe vám veľmi svedčia, ale to vy asi dobre viete :-) Raz vykám, raz zase tykám (na inom blogu), môžem tykať? Som staršia :-)
    So zákazmi fotenia v bratislavských obchodných centrách sa stretávam tiež. Raz som len vošla zo Sadu Janka Kráľa s fotoaparátom preveseným na pleci a už na mňa kričal nejaký ochrankár, že fotenie je zakázané. Vedela som o tom, lebo ma už aj predtým dávnejšie na to jeden upozornil. Preto som sa pri niektorých tvojich článkoch aj čudovala, že fotíš na takých miestach, kde by sa ti to v BA asi nepodarilo. Mňa raz vypoklonkoval jeden ochrankár aj z ulice.
    https://fotografiedb.wordpress.com/2014/10/03/neverili-by-ste-co-vsetko-je-v-bratislave-zakazane-fotit/
    Aj pri čítaní tohto článku som si otvorila mapu Prahy, aby som aspoň približne vedela, kde sa čo nachádza. Budem si ja musieť kúpiť ešte jeden výlet a budem dúfať, že mi vyjde počasie, aby som spoznala ďalšie zákutia Prahy. V marci mi to s tým počasím až tak veľmi nevyšlo.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, Danka, jasné, tykáme si už dávno :D
      To vieš, že v istých priestoroch sa najprv opýtam, napr. taký Obecní dům alebo Kramářova vila... nebol problém, len niekde ma upozornia, že nesmiem používať blesk, škodí reštaurovaným povrchom. V reštauráciách sa tiež zľahka spýtam: "Smiem?" a to sa vždy len usmejú a prikývnu, však budú mať reklamu. Len raz som mala špeciálne povolenie dopredu - a to v Paláci Myslbek a aj to len preto, že sme šli fotiť na strechu, to nás sprevádzal ochrankár. Inak v pasážach a v obchodných centrách doteraz nebol nikdy problém. Zakázané je to v galériách, preto aj z Musea Kampa sú fotky vždy len z exteriérov. Ale vo Werichovej vile sa môže fotiť úplne v pohode. V Quadriu ma ten zákaz ozaj prekvapil, tú sochu koňa /súsošie/ vidno z ulice i zvnútra... a hlavne som o tom nevedela, ani mi to nenapadlo.
      Prečítala som si ten Tvoj článok, no absurdné!!! Inak presne to mi povedal i pražský ochrankár, čo som našla v komentároch - mobilom sa fotiť môže, fotoaparátom nie. :D :D :D

      Odstrániť
    2. Ahoj, dnes som videla jednu plisovanú sukňu, ale modelka bola strašne dogabaná (nejaká Aziatka, turistka). Tiež som kedysi jednu plisovanú mala. Pepitovú. Hneď som si spomenula na názov tohto príspevku :-)
      Môj mladší syn s priateľkou je tento víkend v Prahe. Dala som im do pozornosti tvoj blog v prípade, že už nebudú vedieť, kam sa majú ísť v Prahe pozrieť. Včera boli na Žižkove na tv veži, musím sa spýtať, či to bolo vďaka fotkám z nedávneho článku.
      Vieš, kde by si mohla fotiť nejaký outfit? Len neviem, či ten chlapík ešte chodí s tým veľkým bublifukom po Prahe. Pred pár dňami som čítala článok o nejakej súťaži fotografií a vyhrala práve taká, na ktorej bol tiež dotyčný bublifukár. Len bol na inom mieste, ja som ho fotila dole na Václaváku pri bývalej Korune.
      Pekný večer prajem!

      Odstrániť
    3. Ahoj, to sa čudujem, lebo v posledných rokoch chodia práve Aziatky neskutočne vyfiknuté.
      Haha, to by som sa čudovala, keby mladí chodili po Prahe podľa môjho blogu, veža sa vie celkom dobre pripomenúť aj sama, zovšadiaľ ju vidno. Však opýtaj sa, som zvedavá!
      Chlapíka s bublifukom poznám, býva buď na spodku Václaváku alebo na Náměstí Republiky a v priestoroch medzi týmito dvomi bodmi. Pre môj blog je dosť nepoužiteľný. Vždy je okolo neho hrča ľudí. To jedine, ak by sa mi podaril nejaký kúlový záber cez bublinu na architektúru. Hm... zo znie dobre.

      Odstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram