Dejan

Dejan vstúpil včera do môjho života ako deus ex machina, boh zo stroja, zrazu sa zjavil a začal nikým nevolaný riešiť moje starosti.

Dejan je môj klient, mladý chlap, vysoký, tmavý, temperamentný, ukecaný, výbušný. Videli sme sa párkrát pracovne a vždy som mala pred tou jeho povahou i hrozivým výzorom rešpekt. Pôsobil na mňa ako časovaná bomba s povestnou balkánskou rozbuškou.





Takže Dejan sa včera po dlhej dobe ozval, chcel sa o niečom poradiť a niečo mi pripomenúť. Sipela som do telefónu, kašlala, ospravedlnila sa a nakoniec "kápla božskou", že okrem silnej fajčiarskej bronchitídy mám pravdepodobne už aj niečo s pľúcami. Dejan sa hneď zhrozil, najprv miernym tónom vyslovil účasť a zaželal skoré uzdravenie, ibaže pomedzi mu docvaklo, čo som kedysi spomínala o svojich pracovných zvyklostiach, rozčúlil sa a vybuchol:

"Takže vy ste určite zase ponocovali a húlili dve krabičky denne, čo?! Ja by som vás zabil! Práca v noci za počítačom, nijaké slnko... Koľko vody pijete? Samú kávu, čo?!"

Chrlil to zo seba hádam hodinu. Kričal na mňa! Áno, pripomínam mu jeho matku, tiež tuhú fajčiarku, ktorá si tiež nedá povedať. A mňa si obľúbil, som milý človek. Takže by sme obe zaslúžili po zadku.

Dlhý Dejanov telefonát končil príkazmi.
"Teraz okamžite zdvihnete zadok, pôjdete von! Na slnko a do lekárne. Treba vitamíny a posilniť imunitu. O pár dní vás skontrolujem, o koľko cigariet ste to znížili. Dočerta, je vás škoda!"

Ako zhypnotizovaná som vyštartovala von. V lekárni kúpila nikotínové žuvačky, prieduškový čaj, vitamínové bomby. Zoberte si Geriavit, radila mi lekárnička, ten je úplne najlepší, dostane vás do formy. Geriavit! Výborne, to sme to dopracovali.

S nákupom som sa posadila na múrik a vyzliekla kabát, ako mi Dejan prikázal, vystavila ramená a tvár slnku.  Žmúrila do neho, vyhrievala sa v jeho lúčoch. Zjedla dva banány. Odrazu som sa cítila ako vetchá starenka. Usmievala som sa. Takto prichádza staroba.

Nenápadne sa ku mne začali plížiť tri mačky, sledujúc moju nákupnú tašku. Oj, nie! Obtierajúce sa mačky ešte nie!!!

Môj syn doma neveriacky hľadel na nákup vyložený na stole. Konečne dačo robíš, mami!!! Doteraz ako keby hrach na stenu hádzal. Čože sa ti porobilo??? Kto je Dejan, preboha?!

Dejan je syn, milujúci svoju matku.

"Daj mi jeho číslo, mami, prosím... Zavolám tej jeho mame a sprdnem ju ako sirotu. Rád to pre neho urobím!!!"




Súvisiace články:
Ako prestať fajčiť?
Bez cigarety - 1. deň

Baba Slováková

2 komentáre:

  1. Som zvedavá, na ako dlho bude pôsobiť ten Dejanov sprdung :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. krasny pribeh o synoch čo lubia svoju mamku .... svojsky ale horuco ...
    mam rada Vaše príbehy aj inšpiratívne outfity... a vraciam sa spätne k starším článkom..
    Mirka sirka

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram