Pravá rusovláska?


Som. Áno aj...

Vlasy


V mladosti som mala takú tú zlatú blond s červenými odleskami, neskôr začala tmavnúť do svetlej gaštanovej.
Dnes si vlasy farbím na výraznejší odtieň, pretože mi stmavla aj pleť. Používam vždy teplý svetlý medený odtieň s prímesou hnedej, ktorý sa nazýva aj terakota.



Vlasy sa mi prirodzene vlnia, žehliť ich nemá význam, stačí trocha vzdušnej vlhkosti a je z toho krepový výbuch. Na druhej strane mi to umožňuje používať pravidelne kondicionéry, aby sa trošku vyrovnali a oťaželi, výsledkom je síce stále nejaký zvlnený zmätok ale aspoň s leskom. Dlhé sa mi udržiavajú najlepšie, rituálne ich plánujem ostrihať v šesťdesiatke asi tak po plecia.

Oči


Žltozelené. V deväťdesiatych rokoch pred nástupom štyridsiatky ma pochytil záchvat a nosila som blonďatú hrivu. Vlasy žlté, oči žlté, pleť žltá... keď som si výrazne našminkovala oči dymovými odtieňmi, vyzerala som ako levica. Haha. Zvlášť, keď mi "vybuchli" vlasy. Ťažký omyl to bol.

Pleť


Nikdy nebola ružová. Mám taký ten teplý broskyňový odtieň, opaľujem sa ľahko a bezproblémovo do broskyňova, nos stále pehavý - ešte že sú tie pehy svetlohnedé.

Farebný typ


V mladosti teplý jarný, dnes teplý jesenný. Niektoré jarné farby sú pre mňa už priveľmi krikľavé, už ich nenosím.


Moje farbičky


Zabijem sa, keď milujem čiernu??? Okrem toho, že je to kultová farba mojej profesie, cítim sa v nej najlepšie, je taká sofistikovaná. Vždy však ku čiernemu outfitu prifarím nejakú tú krémovú, korálovočervenú... Samozrejme, že mám v šatníku aj iné farby, ale už teraz sa mi zdá tento článok pridlhý, asi budem venovať farbám pre jesenný typ samostatný traktát :)

Postava /klady a zápory/


Som malá, meriam iba 158 cm, zato mám štíhlu a súmernú postavu. Všetko je malé. Som taký ten chlapčenský typ, úzke boky a široké plecia, ktorému narástli prsia po mame. Ruky mám neprimerane široké s krátkymi hrubými prstami a ku tomu ešte aj riadne žilovaté, no hnusné. Umelé nechty mi nikdy nehrozili. Nosím ich normálne nalakované, kedysi som často používala francúzsku manikúru. Takúto mužskú ruku zachráni už len jeden jediný dizajnérsky masívny prsteň. Mám ich kopec. A ešte masívne náramky. Všetko tenulinké a jemnulinké vyzerá na tých rukách čudne.

Nohy mám štíhle, vlastne chudé... také tie teľacie roztrasené nožičky, súvisí to s mojím ochorením bederných kĺbov. Vo vysokých štekľoch sú super, ale naučila som sa s gráciou nosiť tenisky, chodidlo č.36, takže tenisôčky.

Čo je malé, to je milé, som sa ja takto rozhodla. Najviac mi pristanú úzke sukne a nohavice, rada nosím topánky a pančuchy tón v tóne, vlastne celý spodok najradšej ladím do jednej farby, predlžuje to postavu. Čím vyššie posadený pás, tým lepšie klamanie telom.

Ten mohutnejší vrch tela neznáša náplecníky /vypchávky/ a úplnou katastrofou sú rôzne volány na hrudi. Celkovo mi ten volánikový a kvetinkový štýl nesedí, urob kuk na moje chlapské ručiská. Nosím košele a tričká, najlepšie tričká s véčkovým výstrihom.

Najideálnejšia kombinácia pre mňa je tmavý jednoduchý vrch a svetlý spodok, urobí mi to boky aj zadok a opticky zmenší pleciská a prsiská. Nastáva tu ale problém, lebo brucho je po troch deťoch a úzky driek nikde...

Zadok


Nemám. Všetci vravia, že hej, ale ja nič nevidím. S mojou tetou /otcovou sestrou/ sme sa na tom náramne smiali. Máme navlas rovnaké postavy. Hovorila mi, že v päťdesiatych rokoch, keď boli široké boky a osí pás v móde, nosila hrubé bombarďáky, aby tam niečo mala. Jej manžel, keď sa pripil, nemal väčšej radosti, ako vyrevúvať tú sprostonárodnú pesničku "Moja žena nemá riť...". Ona horko plakala a čím viac plakala, tým on bujarejšie vyspevoval. Aby bolo jasné - milujú sa. To sa len posmieval tým jej zbytočným komplexom. Teta má 75 rokov, vyzerá morovo dobre a tiež nosí vyštíhlené nohavice.

Fotka hore: toto je môj bežný pracovný mundúr.

Slimky Zara s elastanom, svetrík Mango s trošku lesklým vláknom. Keď čierna, tak kombinácia mat + lesk, prípadne rôzne materiálové štruktúry, aby to nebola načisto nuda.

Šál: FRAAS s prímesou kašmíru
Obrovská mosadzná bistoška/zicherka/zapínací špendlík: starožitnosti
Dizajnérsky mosadzný prsteň: alternatívna tržnica v Dubline
Náušnice korál v zlate: nejaké zlatníctvo
Kožené čižmy na polovysokom širokom podpätku: Clarks
Kabelka /haha/: čierny ruksak na notebook



Baba Slováková

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram