Čo sa nosí? Bomber!



Chystám sa na dovolenku. Neprezradím zatiaľ, kam idem, ale je to ozaj vysnívaná destinácia, teším sa preukrutne! Ešte ma čaká pár dní poriadnej zarezávačky, ale už teraz vymýšľam, čo na seba.  Loviť sa bude v skrini - ako obyčajne.





Hodlám vyskúšať štýl, na ktorý som už dávno zabudla. Podľa obrázkov nebude ťažké uhádnuť, čo som vyhútala. Štýl súvisí s konkrétnym miestom, stavbou, môžete si hlavy túrovať, kam som sa to ja vychytila. Oblečenie je jedna indícia, no a tou druhou je informácia, že tam večne prší a je pomerne chladno, treba sa poobliekať prakticky.

Kedysi som lietala, prezradila som to už? Normálne som pilotovala bezmotorové lietadlá - vetrone. 
V časoch mojej mladosti sa to dalo len cez Zväzarm. No a obstojne som tiež strieľala z malorážky. Tieto pánske huncútstva ma razom prešli po narodení prvej dcéry ešte počas vysokoškolských štúdií.  Dolietala som, dostrieľala... ale "vojna" mi zostala pod kožou.

Pri výprave do ležiakov, uložených v kufroch, som naďabila na kúsok, pri ktorom mi začala blikať v hlave kontrólka. Veď toto sa dnes zase nosí! Že vraj bomber sa tomu hovorí, aj keď...

WWII RAF Irvin Flying Jacket a nylonová bunda MA-1

Čo je bomber?


História tohto typu bundy siaha až ku 1. svetovej vojne, nosila prezývku "Flying Jacket". Pôvodne šlo o vojenskú koženú bundu podšitú kožušinou, určenú pre anglických vojenských letcov. Po druhej svetovej vojne, keď s postupom technológií už bunda nemusela pilota chrániť pred vetrom a chladom, prišla americká armáda s ľahkou, dnes už ikonickou, nylonovou bundou s oranžovou podšívkou MA-1.

Marilyn Monroe v MA-1 a dnešné bolgerky vo variáciách na tútu bundu.

V šesťdesiatych a sedemdesiatych rokoch boli najobľúbenejšie bombery olivovo zelené, čierne a tamvomodré. Táto bunda sa stala tiež znakom niekoľkých subkultúr, napr. čierna varianta bomberov so širokými nariasenými rukávmi je spojená so skinheadmi.

Tak toto je teda bomber. Módni návrhári sa ku nemu neustále vracajú. V zásade je dnešný "bomber" ľahká bunička bez kapuce so zipsom, so spodným lemom a s olemovanými rukávmi. Kedysi siahla po pás, to dnes už ale neplatí. Neplatí dokonca ani to, že sa má tváriť ako vojenská, "bombery" sa šijú napr. z kvietkovaných látok, sú vyšívané, ajajáj... niekedy je to des-bes. Z ponuky módnych reťazcov som vybrala také, čo by mohli nosiť aj päťdesiatničky. Snáď :D
Páči sa vám to???

Výbava na dovolenku


Taký ten nylonový bomber nemám a ani mi netrhá žily. Stále som ale túžila po tom pravom koženom a raz si ho veru zadovážim! V kufri som našla "bundičky" s olemovanými rukávmi, o ktorých som si myslela, že už ani nikdy neoblečiem, ibaže obchody sú akurát plné podobných somarín. Tam, kam idem, veru oblečiem a som sama zvedavá, ako to dopadne!

Uhádnete, do ktorej krajiny sa to trieskam?
Uhádnuť konkrétne miesto nemáte šancu... :D


Úlovky zo skrine:
Zelená bundička a kabelka: Levi´s
Čierna bundička a krémová šiltovka: G-Star RAW
Hodinky: Swiss Military a HI-TEK Designs London
Ďalekohľad: Bushnell

Obrázky: Zara, Mango, Pinterest


Baba Slováková

4 komentáre:

  1. Bomber si chci už delší dobu koupit, ale zatím jsem na žádný pěkný nenarazila. :(
    Find joy in the ordinary

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som popravde vyštartovala po tom, čo je na úplne prvom obrázku, zo Zary. Najprv som si povedala, že na kieho frasa mi čosi také v mojom veku bude, ibaže ma dostal - je obojstranný, t.j. aj celý čierny. Ibaže ho v pražskej Zare nemali a tak som mávla rukou.

      Odstrániť
  2. Namôjveru že som voľakedy nosila takú bundu :) Veľmi sa podobala na tú z prvého obrázka. Bola dlho mojím obľúbeným kúskom :)
    m.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Všetky kvalitné veci treba opatrovať, bo neviete dňa ani hodiny, keď sa to zas len nosí :D

      Odstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram