Pracovný mundúr a dizajnérske kúsky

Moja práca má niekoľko podôb. Väčšinu pracovného času strávim v jeansoch a v tričku za počítačom, kreslím projekty alebo vyhľadávam na internete novinky v interiérovom dizajne. To si veru nemusím ani len hlavu umyť, pracujem doma.




Občas sa ale musím stretnúť s klientom, sprevádzať ho pri horúčkovitých nákupoch alebo pri výbere materiálov. No a niekedy mi treba vyraziť na nejakú tú odbornú výstavu, aby som bola v obraze.

To sa zakaždým oblečiem síce slušne ale sakra pohodlne. Myslievam najmä na nožičky, veď dostanú zabrať, nijaké štekle neprichádzajú do úvahy. Volím obyčajne pohodlné elastické nohavice, voľné tričko, sako a obúvam buď čižmy na širkom podpätku alebo rovno tenisky - podľa ročného obdobia.



Tentokrát som sa išla kuknúť na prvý ročník Bohemia Design Market v Prahe, ktorý organizovala rovnomenná spoločnosť. Vysvitlo, že sa táto predajná výstava týka najmä oblečenia, šperkov a doplnkov, ale ktorú správnu babu by toto nezaujímalo? Mňa nadchli predovšetkým netradičné materiály, napríklad šperky z uhlia či z polyesteru, unikátne kovové taško-kabelky a tiež zenové strieborné šperky s "medovým" jantárom.

Pracovný výjazd skončil napokon vedľa vo vinohradskom Pavilone, kde som ulovila tipy na nové svietidlá a tapety, ale my sa kuknime na tie ženské serepetičky.

Čo ma zaujalo na Bohemia Design Markete?


Rakúska výtvarníčka Andrea Auer vystavovala "perlové" náhrdelníky z kovových guličiek potiahnutých polyesterom. Vyzerali veľmi zaujímavo a veruže boli aj dosť ťažké. Autorka prízvukovala, že v prípade zašpinenia sú jednoducho oprateľné. Cena tohto náhrdelníka bola vyše 3000,- Kč.


Nad extravagantnými kabelkami TIN BAG od rovnomennej rakúskej spoločnosti som krúžila dlho. To sa neviete rozhodnodnúť, či sú ozaj nositeľné alebo nie. V každom prípade veľmi originálne. Kufríkové /i kovové/ kabelky sú trendy, tak prečo nie?
Sú z titánu a z nábytkovej kože. Cena vyše 4000,- Kč.



Poľská šperkárka Katarzyna Depa vystavovala šperky zo striebra a zo skamenelého uhlia. Predáva spoločnosť ICOALYOU. Cena náušníc okolo 600,-Kč.


Nad kolekciou strieborných zenových šperkov od českej výtvarníčky Miroslavy Nana mi padla sánka. Minimalistické tvary, precízne vypracovanie, toto sú neprehliadnuteľné kúsky. Najviac sa mi ľúbil hranatý náramok, no jasné, že najdrahší. Vždy si zo všetkých vecí vyhliadnem neomylne "mercedes". Kúpite v e-shope SOULjewellery. Cena na výstave bola 9900,- Kč.


Poľská spoločnosť Department Twórczosci prišla na výstavu s ručne šitými kabelkami z kože, filcu a bavlnených lán. Popri populárnych shopperkách z plastu s lanovými rúčkami, ktoré dnes letia, vyzerali tieto tašky hrubo a surovo. Veď práve... Prepáčte mi krvavé oči na fotografii. To od radosti. Mám ju! Na fotke je filcová strana tašky. Cena 1000,- Kč.


Toľko hlásenie z prvého Bohemia Design Marketu. Keď kliknete na mená vystavovateľov v texte, dostanete sa na ich webové stránky, zo zvyku som zbierala kontakty i tu. Podotýkam, že ceny boli výstavné, čiže nižšie. Čo sa vám páči najviac???
Potom už bol nástup do vinohradského Pavilonu, odkiaľ mám joj fajné úlovky, ale to už je téma pre iný blog... Dole na fotkách sa počas oddychu vytešujem z nových kontaktov.

Outfit:
Slimky, tričko: ZARA
Sako: Atmosphere
Čižmy: Clarks
Hodinky: Next
Náhrdelník: Berschka


Baba Slováková

5 komentárov:

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram