Prázdniny v Ríme - IV. časť


Už som to spomínala... len štvordňový výlet to bol, ale v Ríme som bola po prvýkrát, dodnes to neviem akosi predýchať. V Prahe zima, dážď, syn z domu hlásil, že ani nekúria - a tam úplne iný svet!
Posledný deň chytám depku z toho, čo všetko som chcela vidieť a už neuvidím, lebo Rím je obrovský a času je málo. Ako zlatý klinec programu bol naplánovaný Vatikán a najmä Sixtínska kaplnka. Ibaže v ten posledný deň udrelo na mesto babie leto so všetkou svojou silou. Slnko pražilo ako divé a teplota sa vyšplhala na nejakých 25 stupňov. Predstava natlačných turistov na Námestí sv. Petra ma tak vydesila, že náhle mením plány. Nekonečný rad pred vstupom do Kolosea, ktorý som okúsila na vlastnej koži,  je mi dostatočným varovaním.






Takže v ten posledný deň dávame piánko prechádzku mestom smerom ku Villa Borghese.
Ide sa do parku, pekne prosím!!!


Villa Borghese je najkrajší a druhý najväčší park v Ríme. Nachádzajú sa tu aj tri svetoznáme múzeá a najstaršia zoologická záhrada v meste, ale kašleme aj na to. Do múzeí sa treba objednávať niekoľko týždňov dopredu, ZOO bude určite tiež prepchatá davmi.

 

 

Dolce far niente


Na programe dňa je "dolce far niente". Sladké ničnerobenie. Kde to má našinec zažiť, ak nie tu???

Vozíme sa prenajatým autíčkom po takmer vyľudnenom parku a ujúkame. Kocháme sa výhľadmi na mesto z terasy záhrad Pincio, študujeme busty talianskych významných osobností, pozorujeme motkajúcich sa psíčkárov. A napokon si dávame obrovitánsku pizzu v reštaurácii pod platanmi a píniami. A taliansku zmrzlinu, veru tak. V októbri :D

Pamiatky si nechám na budúce, počkajú. Veď sú večné.


Outfit: 

Klobúk: DKNY
Nohavice, tričko: Zara
Kabelka: Promod
Pulóver: Promod
Tenisky: Rieker
Hodinky: Calvin Klein
Okuliare: Mango

Najstarší je tentokrát klobúk, potiahla som ho dcére už pred časom. Hrozne sa teším, že som ho so sebou zobrala! Vlastne ho už vláčim na všetky svoje cesty. Viete si predstaviť, v akom stave sú vlasy, keď sa do hotela pravidelne vraciate po polnoci a ráno sa vám tiež nechce umývať hlavu?! Takže gumička, chvostík, klobúčik a ide sa!

Shopping


Po návrate sa ma všetci pýtali, čo som si kúpila. No zase nič. Odkedy u nás dostať všetko, čo potrebujem, prešla ma chuť vymetať v zahraničí obchody, ono je to už tiež aj tým vekom, aj peňaženkou. Ale svetoznámu exkluzívnu obchodnú ulicu Via Condotti, ktorá začína na juhu Piazza di Spagna, sme rozhodne nevynechali. Zavítali sme na ňu presne o polnoci po večeri. Dcéra tomu hovorí window shopping. Po našom - len očumovanie výkladov. Človek by sa aj cítil blbo pri pohľade na úžasné a nekresťansky predražené modely, keby zároveň nezakopával na každom rohu o spiacich bezdomovcov v spacákoch. Tak veru... kvalita života má rôzne úrovne a my sme, chvalabohu, kdesi v strede.

Photo credit: edina@spirevision.ie


Baba Slováková

2 komentáre:

  1. Dobrý den, zdravím Vám z Prahy. Krásně jsem si početla o Vašem výletě do Říma. Byla jsem tam letos na jaře s dcerou, také na čtyři dny, a přesně jako Vy, jsme si to také moc užily. Počasí nádherné, jaro v plném proudu (na rozdíl od Prahy). A úplně stejně to máme i s window shopingem :-) Kouknout do výlohy a to stačí. Všechno co chceme je stejně k sehnání i u nás. Těším se až si Váš blog pročtu celý, moc se mi líbí. Jsem taky 50+ i když se cítím spíš na 30-. Mějte se krásně. Alice

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dobrý deň, pani Alice, aj ja Vás zdravím z Prahy :D
      Ďakujem za komentár i za to, že ma čítate. Baba

      Odstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram