Soňa Müllerová: nestarnúca módna ikona

Foto: AVON
Tak už je aj Sonička /1961/ medzi nami päťdesiatničkami... kto by to na ňu povedal? Áno, je to slovenská módna ikona. Vždy bola. Aspoň pre mňa určite. Spomínate si na osemdesiate roky? To ja som vtedy rodila ako hruška, trčala na materskej a štrikovala. Nosili sa maxi svetre /ktoré sú opäť v móde, haha/ s vyštrikovanými vzormi. Čím  zložitejší vzor, tým väčšie majstrovské dielo! Podrobné popisy prinášala Burda a potom ešte jeden časopis, ktorého názov som zabudla! Oje, ozaj starnem...

Takže - štrikovala som ako strhaná a čakala pred telkou, v akom kúsku sa zase objaví na obrazovke Soňa. Asi tiež štrikovala, lebo veľmi rýchlo mala na sebe kúsky z posledného čísla časopisu. A vedela ich nosiť, dokonca lepšie ako nastajlované nemecké modelky. Tie boli zásadne ovešané bižutériou všade, kam oko dohliadlo, pani Soňa už vtedy presadzovala minimalizmus a šperky od výtvarníkov.





Keď sa pritrafilo, že som mala rozštrikovaný komplikovaný model a moja ikona nabehla na obrazovku práve v ňom, bola som happy. Dobre som si vybrala. Po čase som opäť nastúpila do práce a s mojím šatníkom som bola za hviezdu. Just ako zo žurnálu.

Pani Soňa je mi sympatická aj z iného dôvodu. Je malá ako ja. A pritom to vôbec nevidno. Prečo asi? Je štíhla a najmä dobre vie, ako opticky predĺžiť postavu, často nosí modely so zvýšeným pásom. Všimnite si, ako prispôsobila svoj šatník veku. Lady sukne po kolená, zakryté ramená a ani omylom nepôsobí staro. Napriek /alebo práve preto/ obľúbenej jednoduchej čierno-bielej kombinácii farieb. Je to šik ako nič iné.

Najviac ma pobavil neformálny model s ultrakrátkymi šortkami. Čierne nepriehľadné pančuchy a čižmy. Zakryté ramená, nijaký výstrih. Je to sexi, že dovidenia... odvážne a predsa len lichotivé veku.

No a ešte kuk na posledný model vpravo celkom dole. Sú to sukňové nohavice s vestou. Usmievam sa. Takže aj Sonička má svoju módnu ikonu, tiež niekoho šmíruje. Donna Karan ako vyšitá!

Súvisiace články: Donna Karan

Text: Baba


Foto: Ján Zemiar, šaty Bednárik


Foto: Ján Zemiar


Foto: vbj, Nový Čas
Foto: Robo Homola
Autor: vbj, Nový Čas
Foto: Smrček

Baba Slováková

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram