Chantal Poullain a jej francúzsky šarm

Chantalku /1956/ si vždy obzriem s úprimným potešením. Je očividne iná, šik a okamžite zaujme v našich končinách neobvykle zastretým hlasom... mimochodom, veľmi ma prekvapilo, že rovnakú farbu hlasu má aj Inés de la Frassange. To takto rozprávajú Francúzsky? Šarmantné zrelé dámy s neprehliadnuteľným vkusom a šarmom a hlas hlboko posadený a chrapľavý ako mávajú kofy na trhu. Aby bolo jasné - páči sa mi to! Ten kontrast medzi hlasom a zjavom dáva človeku pocit, že tieto ženy sa na dámy nehrajú, ale dámami jednoducho sú, majú to akosi v krvi. A zrejú ako dobré víno.










Toto my, slovanské ženy, jednoducho neodkukáme, to sa odkukať nedá. Vybrala som si fotografie, na ktorých má Chantal stále čosi skvelé na hlave. Je to inšpiratívna a osobitá žena.

Už som písala, že nosiť klobúky je môj sen. A že som maláááááááááá, dotiahla som to len na 158 centimeríkov a lepšie to už veru nebude. Ibaže práve to čosi na hlave posunie outfit do inej dimenzie! A, márišku... sakramentsky omladzuje.

Zalovila som v skrini. Vytiahla jednu jedinú moju šiltovku. Čapica je to veru parádna, kvalitná krémová G-Star a ešte mi aj pristane. Budem ju nosiť, budem ju nosiť, budem ju nosiť! Sľubujem si.

Text: Baba
Kliknite na zväčšenie fotografií!






















Původem Francouzka se narodila v Marseille. Od útlého dětství se věnovala baletu a toužila po herecké kariéře. Po maturitě na gymnáziu krátce žila v Anglii a nakonec zamířila na studia Divadelní akademie ve švýcarské Ženevě. Zde také hostovala ve Státním divadle a měla namířeno za lepším životem do USA. Už měla údajně v kapse letenku, když její život navždy změnilo setkání s českým hercem a komikem Bolkem Polívkou. Byla to láska na první pohled a tak Chantal místo do Ameriky následovala své srdce do komunistického Československa.

V Čechách se za Bolka provdala a natrvalo se zde usadila. Zároveň pokračovala v divadelní dráze. S Bolkem cestovala po světě jako asistentka režie jeho vystoupení a příležitostně v nich i vystupovala. Později hrála také v Klicperově divadle v Hradci Králové a na pražských scénách Ungelt, Na zábradlí a činohře Národního divadla.

Objevila se také v několika českých filmech a televizních inscenacích. Za všechny jmenujme například ŠAŠEK A KRÁLOVNA, KOPYTEM SEM KOPYTEM TAM nebo KRÁL UBU.

V r.1989 se manželům Polívkovým narodil syn Vladimír, nedlouho nato se však vztah Chantal a Bolka rozpadl. Dnes žije Chantal stále svobodná v Praze. Je zakladatelkou a patronkou nadace Archa Chantal.
FOTO: Tomáš Bém

Zdroj: Česko-slovenská filmová databáze
http://www.csfd.cz


FOTO: Michaela Feuereislová


FOTO: Tomáš Bém





Baba Slováková

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram