Dobré rady pre šťastný život

Levitating models in Harper’s Bazaar in 1965 by Melvin Sokolsky.
Dvadsať rád Shannon Kaiser, ktoré si budem čítať zakaždým, keď ma opustí dobrá nálada a všetka nádej:

1. Prestaňte sa konečne strachovať. Čo sa má stať, sa jednoducho stane.
Tak túto radu som v správnej chvíli dostala už dávno... od mojej dobrej priateľky, ktorú budem nazývať Veštica z Bujakova. V čase, keď som sa krútila v bludnom kruhu, keď som si myslela, že všetko je beznádejné, povedala mi: "Len nemaj strach! Všetko ti vezme strach." Opakovala som si tieto dve krátke vety veru často... pomohlo. Zdravý strach je namieste, podvedome vás ochráni, ale večné strachovanie sa uberá človeka o energiu.

2. Netrápte sa tým, že ste v niečom začiatočník. Nikto učený z neba nespadol.
Toto naozaj pomáha. Začínala som od úplnej nuly presne trikrát, prvýkrát ako 48-ročná. Vtedy som si pripadala strašne stará na nové začiatky, dnes sa tomu musím smiať.



3. Nedopustite, aby vaše šťastie záviselo na niekom inom okrem vás.
Hlavne nie na mužovi, milé baby! Nemám proti mužom vôbec nič, to sa môže stať, že vás opustí, podvedie, sklame a cítite sa nešťastné. Taký je život, také sú vzťahy. Muž vám môže vyviesť ďaleko horšiu vec! Umrie. 

A zrúti sa vám svet. Moja matka sa po otcovej smrti spamätávala dlhých desať rokov. Mali krásny vzťah, ale ona žila predovšetkým pre neho. Smútok po smrti milovaného človeka je síce prirodzený, ale tento trval pridlho. Mala som o ňu už vážne obavy. Mama je však parádna babenka, dnes je poslankyňou obecného zastupiteľstva, organizuje kultúrny život v obci, občas zavolá, ako my deti žijeme a ako sa darí vnúčatám (isteže sa aj stretávame). Má 75 rokov, žije "na plné gule". Ovdovela ako päťdesiatročná a dodnes je sama. Ale stále kvitne! Je spokojná, jej život je naplnený, našla sa a nijakého muža si už ani nehľadala.

4. Zostaňte nablízku všetkému, pri čom cítite, že naozaj žijete.
Áno, áno, áno! Súdržná rodina, priatelia, inšpirujúce prostredie, kultúra... etc. Žila som tri roky vo vysnívanej krajine. Vrátila som sa domov. Asi som tam nežila naozaj.

5. Načúvajte svojmu telu, je to nevyhnuté pre dosiahnutie zdravia.
No comment. Tu by nasledovalo siahodlhé rozprávanie o tom, ako som sa sama vylízala z vážnych vecí. Takže len môžem potvrdiť - platí.

6. Obklopte sa ľuďmi, ktorí vidia vašu skvelú osobnosť.
Sem s nimi! Rokmi sa to aj tak krásne vyselektuje.

7. Zmierte sa so svojou minulosťou.
Hej. Tie kotrmelce boli aj tak vždy niečím pozitívnym vyvážené.

8. Berte všetky prekážky ako príležitosť na vlastný rast.
Skvelá životná filozofia. Ono človeku vlastne ani nič iného nezostáva.

9. Neporovnávajte sa s ostatnými. Zničí vám to zdravie a oberie o radosť.
Joj... občas sa veru porovnávam. Ale pre istotu s rovesníčkami, načo s dievkami vo veku mojich dcér?!  Neoberá ma to ani o zdravie, ani o radosť, naopak - často sa náramne poteším a ak nie, tak ma to naštartuje niečo so sebou robiť. Porovnávať sa, tak to mi príde celkom kóšer. Závidieť, to už je iná kapitola.

10. Nikdy sa nevzdávajte.
Nikdy sa nevzdám. Takú ešte nehrali!


11. Vždy máte na výber.
Len sa správne rozhodnúť, že?


12. Prestaňte sa pachtiť za niečím, čo nefunguje.
Tu sa dá rozpráááááávať! Koľko bolo takých vysnívaných a nesplniteľných cieľov? Vyberiem len jeden príklad. Nefungujúci vzťah. Čo som sa ja nasnažila, napachtila... nula bodov. Načo? Fakt, baby, načo?!

13. Verte v zázraky.
Kým dýcham, dúfam. Verím. A zázraky sa dejú.


14. Nevyhýbajte sa zábave.
Yes! A to sa mi koľkokrát veru už nechcelo. Ani nikam ísť, nie to sa ešte zabávať. Ale keďže dodržiavam bod 4, furt ma niekto do nejakej tej zábavy zatiahne.

15. Verte vesmíru, že má plán väčší než ten váš.
No. Áno. Verím tomu. Kedysi som si myslela, že mám všetko v svojich rukách. Prd!

16. Prebuďte sa každé ráno s vďakou v srdci.
Pokora a vďaka sú namieste. Dokonca som stretla muža, ktorý zdvihol oči k nebu a povedal: "Ďakujem!". Ten prejav vďaky sa mi vtedy zdal teatrálny. Dnes tomu už rozumiem.


17. Nie je potrebné meniť ľudí, jednoducho ich ľúbte pre to, akí sú.
Tohto som sa držala celý život. Občas sa, bohužiaľ, stane, že ľúbite niekoho a ani netušíte, aký vlastne v skutočnosti je. Ale to je riziko citovej investície do vzťahu.

18. Nebráňte sa zmenám.
Zmena je život! Otrepaná fráza, ale funguje.

19. Odpustite si.
Odpúšťam si. Som len ľudský tvor, nie som dokonalá. A ani nebudem, toto bláznovstvo ma už prešlo.

20. Kašlite na očakávania a užívajte si cestu, cieľ nejestvuje.
Cieľ je len jeden. Smrť. Ale jazda ku nemu ešte môže byť parádna!




Text: Baba
Fotografia: http://designyoutrust.com/inspirations/levitating-beauties/



Baba Slováková

2 komentáre:

  1. Tleskám, tleskám*** Bezvadně napsané, vystižené.... cítím to naprosto stejně.. a děkuji za připomenutí :-) Moc děkuji :-) Jste úžasná žena***

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram